• 02188902020
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

درباره ما

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی یک نهاد با دو وجهه‌ی اقتصادی و اجتماعی است. بنگاه‌های اقتصادی مجموعه بنیاد مستضعفان مقدار عمده سود خود را با محوریت بنیاد علوی، صرف خدمت‌رسانی به ده‌ها منطقه هدف و ویژه طرح جامع آبادانی و پیشرفت و همکاری با چند هزار گروه جهادی در مناطق محروم می‌کنند. علاوه بر این در قالب رسالت اجتماعی، در راستای کاهش یا جبران عوارض سوء ناشی از فعالیت و محرومیت زدایی با اولویت منطقه جوار و ذی نفعان خود اقداماتی را انجام می‌دهند.
در این مفهوم منظور از عوارض ناشی از فعالیت مسائلی است که به واسطه حضور و فعالیت بنگاه اقتصادی به طور مستقیم یا غیر مستقیم در جوار آن ایجاد می‌شود. اگرچه اثرات مثبت و موثر فعالیت بنگاه‌ها در رشد و توسعه جوارشان قابل چشم پوشی نیست، اما در این مفهوم عوارض سوء و ناخواسته اعم از اقتصادی، اجتماعی، رفاهی، فرهنگی، محیط زیستی و ... مورد نظر است.
منطقه جوار و ذی نفعان این مفهوم عبارتند از همسایگان بنگاه و افرادی که به نحوی از فعالیت بنگاه متاثر می‌شوند.
اقدامات محرومیت زدایی در این تعریف به فعالیت‌هایی عام المنفعه‌ای اشاره دارد که بتواند اثرات مثبتی بر زندگی مردم و خصوصا محرومین داشته باشد.
همان‌طور که اشاره شد؛ رسالت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی، مسئولیتی است که به واسطه در هم تنیدگی ساختارهای اجتماعی و اقتصادی و حق جوار به عهده بنگاه‌ها نهاده شده است. این حوزه در سال 1399 و با دستور ریاست محترم بنیاد مستضعفان مبنی بر رعایت حسن جوار شرکت‌ها با هماهنگی بنیاد علوی، در برنامه یک ساله و برنامه میان مدت بنیاد مستضعفان گنجانده شد.
مفهوم رسالت اجتماعی افق نوینی برای نقش‌پذیری و کارکرد اجتماعی شرکت‌های تابعه بنیاد مستضعفان در کنار ماموریت اقتصادی خود ترسیم نموده است. این مفهوم علی رغم همپوشانی با مفهوم مسئولیت اجتماعی، تفاوت‌هایی با آن دارد.


تمامی حقوق این وبسایت برای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی محفوظ است